ΗΛΙΑΣ Λ. ΚΑΤΣΙΑΜΠΑΣ
ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ, ΓΙΟΓΚΑ & ΣΙΑΤΣΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ & ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΚΟΥ 32, 42100 ΤΡΙΚΑΛΑ, ΕΛΛΑΔΑ
(ΓΙΑ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ:
ΗΛΙΑΣ ΚΑΤΣΙΑΜΠΑΣ, ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 21, 42100 ΤΡΙΚΑΛΑ)
ΤΗΛ. & ΦΑΞ: 24310 - 75505 ή 2310 - 410497 ή 6974-580768
Web Site: http://www.omakoio.gr ή http://omakoio.blogspot.gr
E- mails : omakoio@omakoio.gr ή omakoeio@gmail.com
Παρακαλούνται όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν μέρη από το παρόν σύγγραμμα να αναφέρονται στην πηγή και στην σχετική βιβλιογραφία
Υπογραφή του συγγραφέα
Ηλία Λ. Κατσιάμπα – Ο Εσωτερισμός για όλους
ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΕΣ
ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ
Συλλογή και καταγραφή εσωτερικών και μυστικιστικών βιωμάτων
τού σύγχρονου πνευματικού Δασκάλου Νικολάου Α. Μαργιωρή
που συνέγραψε 180 αποκρυφολογικά και μυστικιστικά έργα
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΜΑΚΟΕΙΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ & ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΗ)
ΤΡΙΚΑΛΑ 2004
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ
ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ – ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ 2
ΕΙΣΑΓΩΓΗ 3
ΠΡΟΛΟΓΟΣ 5
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ
ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 6
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΒΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΑΜΑΝΤΙ – ΘΕΩΣΗ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΔΑΣΚΑΛΟ Ν. Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 10
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΒΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ
ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 16
ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΔΑΣΚΑΛΟ Ν. Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΞΥΠΝΗΜΑΤΟΣ
ΤΗΣ ΨΥΧΟΟΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ 22
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Α΄ ΤΟΜΟΣ
ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ 28
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Α΄ ΤΟΜΟΣ
ΚΟΣΜΙΚΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΚΑΚΟ 30
ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΟΜΑΚΟΕΙΟ», ΤΕΥΧΟΣ 47
(ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1985). ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ 31
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΜΕΡΟΥΣ ΚΑΣΕΤΑΣ ΑΠΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ
ΜΕ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΝΙΚΟΛΑΟ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ
4η ΚΑΣΕΤΑ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, 18-4-1993 34
ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 30ΗΜΕΡΟ ΝΙΡΓΚΟΥΝΑ ΣΑΜΑΝΤΙ – ΘΕΩΣΗ
ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 35
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ «ΓΕΝΕΣΗ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΟΣΜΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΝΤΩΝ» ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Ν. Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 37
ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΗΛΙΑ ΚΑΤΣΙΑΜΠΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
WEBSITE ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ WWW.ESOTERICA.GR
ΟΜΙΛΙΑ ΗΛΙΑ ΚΑΤΣΙΑΜΠΑ ΣΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ 30 ΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΟΜΑΚΟΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΠΑΡΚ
ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΤΙΣ 7 ΜΑΪΟΥ ΤΟΥ 2006 38
ΕΠΙΛΟΓΟΣ 39
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ (ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ) 40
ΣΥΝΟΨΗ ΤΟΥ ΣΠΑΝΙΟΥ ΥΨΟΥΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ 48
ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 49
ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΟΜΑΚΟΕΙΟ-Α ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 51
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 55
ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 58
ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΑ Λ. ΚΑΤΣΙΑΜΠΑ, ΜΑΘΗΤΗ ΤΟΥ Ν. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 59
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΣΤΟ YOUTUBEΚΑΙ ΣΤΟ FACEBOOK
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Μετά από πολλά χρόνια επισταμένης έρευνας, αναζήτησης και μελέτης διαπιστώσαμε ότι υφίσταται ένα μεγάλο κενό σε θέματα καταγραφής εσωτερικών βιωμάτων μικρότερων και μεγαλύτερων Δασκάλων του πνεύματος.
Αυτό δε το κενό παρουσιάζεται ακόμα πιο έντονο όταν αναφερόμαστε σε αποκαλυπτικά έργα που άπτονται της μυστικιστικής αλήθειας και της απόδοσής της με φυσικό λόγο (προφορικό και ιδίως γραπτό).
Με αφορμή λοιπόν το γεγονός ότι οι υπάρχουσες γραπτές καταγραφές πνευματικών εμπειριών είναι ελάχιστες, εξαιρετικά λιτές, δυσχερείς στην κατανόηση ή ασύνδετες μεταξύ τους και ως επί το πλείστον μικρού εσωτερικού ή πνευματικού βάθους καταλήξαμε στην σκέψη ότι θα ήταν χρήσιμο να δοθούνε ορισμένα τέτοια παραδείγματα πνευματικών εμπειριών μέσα από τα υπερσυνειδητά βιώματα του Δασκάλου μας Νικολάου Α. Μαργιωρή που αφορούν άπασα την ανθρωπότητα και την πορεία εξέλιξής της, που δια της σταδιακής αυτοτελειοποίησής της οδηγείται μοιραία προς αυτά.
Επειδή οι περιγραφές τέτοιων υψηλών πνευματικών εμπειριών (πέραν ή παράλληλα με την παρουσία και τυχόν αποκρυφολογικών) παρουσιάζονται εξαιρετικά σπάνια και μάλιστα με πλούσια ανάλυση και εκτεταμένη πρωτόγνωρη περιγραφή κρίναμε εντελώς απαραίτητο να τις συλλέξουμε και καταγράψουμε προς ωφέλεια όλων μας.
Επιπρόσθετα λόγω της βεβαιότητάς μας ότι μπορούν και πρέπει σε κάθε δυνατή ευκαιρία να αναδεικνύονται τα σταθερά ΠΡΟΤΥΠΑ σύγκλισης προς την ΜΙΑ υπερσυνειδητή οδό ανόδου και την αληθινή πνευματική ΦΩΤΙΣΗ καθώς και τις συνακόλουθες ποιότητες ΘΕΩΣΗΣ που είναι δυνατόν να εντοπιστούν ή έστω να αναφερθούν.
Έτσι ο άνθρωπος είναι σε θέση να πληροφορηθεί απευθείας από τις καταγραφές των εμπειριών των Μεγάλων του Πνεύματος και να ανεβάσει τον πήχη της πνευματικής διάκρισής του διαχωρίζοντας με σταθερότητα και μεγαλύτερη σιγουριά τους τέλειους καρπούς του πνεύματος από τους παροδικούς που ολογύρωθεν μας περιβάλλουν με ποικίλες ονομασίες, μας πιέζουν και γυρεύουν στο όνομα του πνεύματος να επιτείνουν την αλλοτρίωσή μας και την πτώση μας στην ύλη.
Εκτιμούμε ότι δύο είναι οι βασικές αιτίες για το έλλειμμα καταγραφής πνευματικών βιωμάτων πλην βέβαια ορισμένων πολύ συγκεκριμένων εξαιρέσεων κι όχι πάντα υψηλών ή υψίστων.
Η πρώτη αιτία είναι η μικρότατη παρουσία μεμονωμένων πραγματικών πνευματικών Δασκάλων επί αποστολή και η εξ’ αυτών λιτή προφορική εκμυστήρευση στους μαθητές τους (ή και μη εκμυστήρευση) και ακόμη σπανιότερα η γραπτή καταγραφή.
Ίσως βέβαια αυτό να οφείλεται στον φόβο για τον τρόπο που οι συνάνθρωποί μας θα μπορούσαν να αγγίξουν τα ιερά και τα όσια χωρίς να τα μιάνουν «αλλοιώνοντας» την φύση μιας καθαρής εμπειρίας ή μεταχειριζόμενοι αυτήν για την δική τους ανάδειξη. Ίσως ακόμα η ύπαρξη της γνώσης ότι υπάρχει τεράστια κλίμακα διαβαθμίσεων ποικιλίας ποιοτήτων εσωτερικών και πνευματικών εμπειριών μεταξύ Δασκάλων και Αβατάρ, από την πιο χαμηλή ως και την πιο υψηλή έως ύψιστη που ενδέχεται να προσθέσει προβλήματα (και σύγχυση) αντί να επιλύσει στον αναζητητή και μαθητή. Ίσως επίσης να οφείλεται στην έτσι κι αλλιώς αντικειμενική αδυναμία του ανθρώπινου νου να συλλάβει τα ασύλληπτα με οποιαδήποτε φυσικό μέσο κι αν αποδοθούν στα περιορισμένα τοποχρονικά πλαίσια που μας δεσμεύουν αφόρητα. Ίσως είναι η καρμική καταλληλότητα ή μη της εποχής που διανύουμε ή η πρόβλεψη του Θείου Σχεδίου κατά εποχή. Ίσως εν τέλει είναι πολλά από τα παραπάνω ή ένα ποτ πουρί όλων των προαναφερθέντων.
Η δεύτερη αιτία αφορά την ατολμία και την δειλία (απειρία – ανωριμότητα) που εκδηλώνουν σε πολλές περιπτώσεις μαθητές - στελέχη Δασκάλων οι οποίοι στο όνομα μιας κακώς εννοούμενης διαφύλαξης της αλήθειας επιχειρούν να «αποκρύψουν» τις εμπειρίες των Δασκάλων τους φυλλάσσοντάς τες για τους εαυτούς τους ή τον πολύ στενό περίγυρό τους. Ή ακόμα τις τοποθετούν σε θέση περίοπτη και μόνον για όσους θεωρούν ότι πραγματικά αξίζουν να γίνουν κοινωνοί τέτοιου είδους πληροφοριών κατόπιν σοβαρής μελέτης, εφαρμογής, εξοικείωσης και εμπέδωσης βασικών εσωτερικών αληθειών που να δίδουν αξία και νόημα στην ειλικρινή αναζήτηση πνευματικών εμπειριών.
Αναμφίβολα θα πρέπει πάντα να ισχύει η διάκριση και η κλιμακωτή αποκάλυψη εσωτερικών λεπτομερειών στους νεομυούμενους. Όμως όταν έχουμε στα χέρια μας εμπειρίες που οι ίδιοι οι Δάσκαλοι κατέγραψαν σε βιβλία τους ή διαμήνυσαν με τον προφορικό τους λόγο είναι τουλάχιστον ανοησία αν όχι απρέπεια έναντι της αλήθειας και των Δασκάλων η μη επιδίωξη για κοινοποίησή τους.
Κι αυτό γιατί μία πνευματική εμπειρία την οποία έχει ένα φωτισμένο ον, είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι, αφορά τον καθένα μας ξεχωριστά και είναι ταυτόχρονα και δική μας εμπειρία, μας ανήκει, ανήκει σε ΟΛΗ την ανθρωπότητα και δόθηκε γι’ Αυτήν και όχι μεμονωμένα για το άτομο που την βιώνει.
Είναι εγκληματικό λάθος η κρυψίνοια που επικρατεί σε ορισμένους και το «πνίξιμο» των πνευματικών εμπειριών που στην ουσία τους δίδονται από τον Θεό σε ένα εκλεκτό τέκνο Του για όλη την ανθρωπότητα ανεξάρτητα αν θα γίνουν ασπαστές ή βιωματικές από όλους.
Αποτελούν το απαύγασμα της Θείας Χάρης που μπορεί να απολαύσει ο κάθε άνθρωπος ανεξαιρέτως και να νουθετηθεί, κάτι να «σπάσει» μέσα του. Γι’ αυτό οι πνευματικές εμπειρίες ποτέ δεν πρέπει να κρύβονται ή να περιθωριοποιούνται, διότι έχουν δοθεί από τον Θεό προς ΔΙΑΦΩΤΙΣΗ κάθε ανθρώπινου τέκνου Του κι αυτόν ακριβώς τον σκοπό εξυπηρετούν.
Όσοι τις κρατούν πείσμονα για τον εαυτό τους διαπράττουν μέγιστο καρμικό παράπτωμα και θα εισπράξουν ασφαλώς τα επίχειρα της πράξεώς τους.
Υπάρχουν πολλά είδη - ύψη πνευματικών εμπειριών για τις οποίες όμως δεν μπορούμε να αναφερθούμε στο παρόν έργο που αποσκοπεί μόνον στην καταγραφή σημαινόντων εσωτερικών και πνευματικών εμπειριών του Νικολάου Α. Μαργιωρή.
Ίσως σε νέα συγγράμματά μας στο μέλλον να μας δοθεί η ευκαιρία να εξετάσουμε ενδελεχώς πολλά απ’ αυτά τα είδη, να προβούμε στο μέτρο του δυνατού στους απαραίτητους διαχωρισμούς και στην θεμελιώδη ταξινόμησή τους, ώστε να δούμε πιο ξεκάθαρα την εσωτερική πραγματικότητα να ανατέλλει ως ήλιος – φως μπροστά μας.
Η παρούσα μελέτη όπως και τα υπόλοιπα έργα του Ομακοείου Τρικάλων έχει μεταφραστεί και στην αγγλική γλώσσα για να επωφεληθούν των παρεχόμενων γνώσεων τυχόν ομογενείς που δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική ή αλλοδαποί συνάνθρωποί μας που θα ήθελαν να τύχουν τέτοιας ενημέρωσης.
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Θεωρήσαμε ηθικό χρέος μας έχοντας εν ζωή λάβει την άδεια της διδαχής του έργου του Δασκάλου μας Νικολάου Α. Μαργιωρή από τον ίδιο καθώς και την μεταλαμπάδευση κάθε εκμυστήρευσης που μας παρέδωσε να κοινοποιήσουμε προς τα έξω συμμαζεμένα και ταξινομημένα ορισμένες από τις γραπτές και ελαχιστότατες από τις προφορικές παρακαταθήκες του, διότι πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Εσωτερική Αλήθεια ή έστω οι βαθμοί προσέγγισής της από οιονδήποτε συνάνθρωπό μας είναι αναγκαίο να έρχεται στο «προσκήνιο» διότι ενδέχεται -πέραν των δυσκολιών στην κατανόηση και των ιδεολογικών διαφοροποιήσεων- να παράσχει ενδιαφέροντα και σημαντικά ερεθίσματα και να ωθήσει περισσότερους συνανθρώπους μας εάν όχι στην κατάκτηση των ίδιων ή παραπλήσιων βιωμάτων τουλάχιστον σε μια εκβαθυμένη θεώρηση της Ζωής και των Μυστηρίων που εμπεριέχει και κάπου εκεί να βρεθούν καλύτερα πληροφορημένοι οι ίδιοι και ενδεχόμενα να αναλάβουν με μεγαλύτερη ευαισθησία και κατανόηση τις ευθύνες που τους αναλογούν στην πορεία της ατομικής εξέλιξής τους καθώς και της συλλογικής, ως ανθρωπότητα.
Επισημαίνουμε ότι οι Εμπειρίες που ακολουθούν θα πρέπει να ιδωθούν έξω από στενά δογματικά πλαίσια, στερεότυπους κανόνες και στενάχωρες ανθρωπομορφικές αντιλήψεις, ώστε να διεισδύσει ο ενδιαφερόμενος όσο γίνεται περισσότερο απερίσπαστος και με καθαρό μυαλό στα βαθύτερα νοήματα που εμπεριέχουν.
Αυτό σημαίνει ότι ένα ανήσυχο πνεύμα με εσωτερικό διερευνητικό και αποστασιοποιημένο μάτι θα μπορέσει να εισπράξει την μέγιστη ωφέλεια χωρίς να κολλήσει σε τυχόν τρόπους έκφρασης ή στοιχεία που «ξενίζουν» ή φαντάζουν παράδοξα και ορισμένες φορές εκ πρώτης όψεως όχι τελείως διαυγή και ξεκάθαρα. Άλλωστε μία πολύ καλή γεύση για τις «παραδοξότητες» της Δημιουργίας έχουμε λάβει κατά τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τόσο από τις ανακαλύψεις της Κβαντικής Φυσικής όσο και από αυτές της Κοσμολογίας.
Δεν μεταβάλλαμε σε κανένα σημείο το ύφος και τον τρόπο απόδοσης των κειμένων και περιοριστήκαμε μόνο σε ένα στοιχειώδες χτένισμα, μια ελάχιστη επιμέλεια, χωρίς να αγγίξουμε καθόλου το περιεχόμενο σεβόμενοι απόλυτα την δονητική έκφραση της περιγραφής των Εμπειριών του Δασκάλου μας οι οποίες και αποδόθηκαν απολύτως πιστά.
Συνιστούμε προσεκτική μελέτη, ανοιχτό μυαλό, αποφυγή πρόωρων συμπερασμάτων και κράτημα των ερεθισμάτων που δεν είναι σήμερα κατανοητά για το μέλλον που ίσως κάτω από το βάρος πρόσθετων γνώσεων που θα αποκτήσουμε να έχουμε την ικανότητα να δούμε πιο καθαρά και συνθετικά τις διάφορες πτυχές του περιγραφόμενου βιώματος.
Ευχόμαστε καλή και γόνιμη μελέτη σε κάθε αναγνώστη.