ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΓΙΟΓΚΑ
Η εκπαίδευση-ανάδειξη δασκάλων Γιόγκα από τους Γκουρού-Δασκάλους στην Ινδία γινόταν παραδοσιακά με προφορική εντολή τους και χωρίς κάποιες γραπτές πιστοποιήσεις-πτυχία, μετά από πολυετή θητεία στενής μαθητείας και εκπαίδευσης δίπλα τους (Από το στόμα του Δασκάλου στο αυτί του μαθητή, όπως τιτλοφορείται και το πρώτο εκδοθέν βιβλίο μας επιθυμώντας να τονίσει και να τιμήσει την έτσι ή αλλιώς μείζονα ανάγκη της καταλυτικής διδακτικής σχέσης δασκάλου-μαθητή), κι εφόσον βέβαια κρινόταν επαρκής ο εκάστοτε μαθητής για να αναδειχθεί σε ρόλο δασκάλου.
Αυτό στις μέρες μας με αρχή από την Δύση έχει πλήρως σχεδόν ανατραπεί και οδηγήσει το μεγαλύτερο μέρος των σύγχρονων υπεύθυνων εκπαιδευτών-δασκάλων-σχολών να διαφοροποιήσει τα αρχικά κριτήρια των Γκουρού για να ευθυγραμμιστεί με μία αναγκαιότητα της εποχής για αναζήτηση επαγγελματικής κατάρτισης πάνω στη Γιόγκα και παράλληλα σχετικής έγγραφης πιστοποίησης που θα διασφαλίζει την δυνατότητα κάποιου να διδάξει με ασφάλεια και συνέπεια την Γιόγκα και τα συστήματά της.
Η σημερινή ανάδειξη για να είναι συμβατή με την εποχή αλλά και την συνεπή παροχή επιστημονικής γνώσης-εκπαίδευσης (θεωρητικής και πρακτικής) έχει θεσπίσει κριτήρια μίνιμουμ ωρολόγιου προγράμματος εκπαίδευσης (κι άλλα) για κάθε ενδιαφερόμενο μαθητή της Γιόγκα, με ανάλογες τυποποιήσεις σε όλη την γκάμα της γιόγκα και των κυρίαρχων συστημάτων της.
Το έργο του Νικολάου Μαργιωρή και των Σχολών Του - Ομακοείων ανά την Ελλάδα επί σειρά δεκαετιών ακολούθησε τον παραδοσιακό τρόπο ανάδειξης δασκάλων που θεωρεί και πιο πλήρη για να εκπροσωπήσει κάποιος υπεύθυνα και εκ βαθέων τις πρακτικές, την φιλοσοφία, την ηθική και τις αξίες της Γιόγκα.
Οι σημερινές απαιτήσεις όμως μίας τυποποιημένης κι οριοθετημένης-προσαρμοσμένης εκπαίδευσης σε μίνιμουμ χρόνου, για όσους δεν έρχονται με σκοπό να αφιερωθούν στην μαθητεία της Γιόγκα (είναι άλλωστε έργο ζωής και… προσωπικής εξέλιξης), και η ανάγκη να τύχει κάποιος μιας Βεβαίωσης Διδασκαλικής Επάρκειας (Πρώτου ή Δεύτερου Επιπέδου), που έχει κυριαρχήσει στο χώρο και προβλέπεται διεθνώς σε κάθε είδους παροχής σχετικής ή μη γνώσης-εκπαίδευσης, υποχρέωσε και τα Ομακοεία σε μία ευθυγράμμιση-αναπροσαρμογή των τυπικών κριτηρίων για την ανάδειξη δασκάλων γιόγκα.
Φυσικά αυτά τα κριτήρια δεν προτάσσονται για να μειώσουν το κύρος της Γιόγκα αλλά για να εξυπηρετήσουν την ανάγκη μίας ισοδίκαιης μεταχείρισης έναντι πάντων (μαθητών, δασκάλων, σχολών, διεθνών στάνταρς).
Άλλωστε με το τέλος της εκπαίδευσης κάθε μαθητή ακολουθεί διαδικασία γραπτών και προφορικών εξετάσεων συν εξέτασης στην παράδοση
μαθήματος που διασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας και επικυρώνει το επαρκές ή μη κάποιου να αναλάβει ρόλο διδασκαλικό.
Όπως η κάθε σχολή-στυλ-σύστημα-παράδοση έχει ιδιαίτερες προσεγγίσεις και απαιτήσεις, έτσι και οι δικές μας Σχολές – Ομακοεία δίδουν βαρύτητα στην δική μας παράδοση που άρχεται από μια συστηματική εκπαιδευτική διαδικασία τακτικών μαθημάτων μέσα από την τριπλή πρακτική φύση της Κρίγια Γιόγκα (σωματικές ασκήσεις σε συνδυασμό με ρυθμικές αναπνοές –αρχικά τετραφασικές και κατόπιν επταφασικές-, χαλάρωση και συγκέντρωση για φυσική αποτοξίνωση, για προληπτική και θεραπευτική τόνωση και ενδυνάμωση του οργανισμού, συν τις νοητικές ασκήσεις σύγκρισης για απαλλαγή από το άγχος, τις κακές έξεις, τις φοβίες, τις νοητικές τοξίνες κ.α., συν την προετοιμασία για υψηλότερα μαθήματα γιόγκα), την Ατμοϋγροποίηση (Σύστημα Αδυνατίσματος, Αποτοξίνωσης και Σύσφιξης που βασίζεται στις αρχές και στις πρακτικές της Γιόγκα – Επινόησης Ν. Μαργιωρή), την Μάντραμ Γιόγκα, την Κάρμα Γιόγκα, την Μπάκτι Γιόγκα, την Γκνάνι Γιόγκα, την Παιδική Γιόγκα, την Φιλοσοφία, Ανατομία-Φυσιολογία και Ψυχολογία της Γιόγκα και… καταλήγει στην κορύφωσή της στην Ράτζα και την Κουνταλίνη Γιόγκα αλλά και σε σημαντικότατα στοιχεία της Εσωτερικής Παιδείας (Μεταφυσικής Φιλοσοφίας: Υπνωτισμός-Ορθοψυχισμός ή Αρχαία Ελληνική Εγκοίμηση, Διαλογισμός, Εσωτερική Θεραπευτική, Επιστημονικός Πνευματισμός, Εσωτερική Μύηση, Εσωτερική Φιλοσοφία, Αστρολογία-Αστροσοφία, Γνωστικισμός, Αποσυμβολισμός, Μυστικισμός κ.α.) που μπορούν οι μαθητές ως εξτρά - Τρίτου Επιπέδου Εκπαίδευση να λάβουν επιπρόσθετα καθώς και της Εναλλακτικής και Εσωτερικής Θεραπευτικής.
Απολύτως υποστηρικτικά των παραπάνω μαθημάτων είναι τα εμπεριστατωμένα Σεμινάρια Γιόγκα, οι Εκπαιδευτικές Εκδρομές και οι Ιδιαίτερες Συναντήσεις – Εκπαιδεύσεις που διοργανώνονται εκ παραλλήλου για συμπλήρωση και εμπέδωση των γνώσεων των μαθημάτων για τους μαθητές.
Τέλος οι κατά καιρούς δοκιμαστικές διδασκαλίες που καλούνται να εκπληρώσουν μπροστά σε κοινό μαθητών και ενώπιον της ελεγκτικής διορθωτικής ματιάς-εποπτείας των δασκάλων τους οι πλέον προχωρημένοι μαθητές πριν την ολοκλήρωση της μαθητικής εκπαίδευσής τους, ώστε να επιτύχουν την μέγιστη εξοικείωση και να εξασφαλίσουν την διδακτική επάρκεια επί της βεβαιωμένης πράξης αποτελεί ένα πρόσθετο στοιχείο κάλυψής τους.
Υπάρχουν Δύο Βασικά Επίπεδα Διδασκαλίας και Εκπαίδευσης για τους περισσότερους μαθητές μας που επιθυμούν να τύχουν ανάλογων πιστοποιήσεων στη Γιόγκα, τα οποία είναι πλήρως αναγνωρισμένα και απολύτως συμβατά με τα ελληνικά και διεθνή στάνταρς.
Το ΠΡΩΤΟ αντιστοιχεί σε Πιστοποίηση τουλάχιστον 200 ωρών μαθητικής εκπαίδευσης και αφορά στην δυνατότητα κάποιου να διδάξει με επάρκεια σε μαθητές την γιόγκα.
Το ΔΕΥΤΕΡΟ αντιστοιχεί σε Πιστοποίηση τουλάχιστον 300 ωρών μαθητικής εκπαίδευσης και αναλογεί στην δυνατότητα κάποιου να εκπαιδεύει υποψήφιους του πρώτου επιπέδου για δασκάλους που αποκτούν πλέον το δικαίωμα να εκπαιδεύουν κι αυτοί δασκάλους γιόγκα.
Στις Σχολές μας - Ομακοεία υπάρχει κι ένα Τρίτο Επίπεδο, άνευ πλαισίων και ορίων διδακτικών, το οποίο παρέχουμε εξτρά και συμβαδίζει περισσότερο με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας και εκπαίδευσης των Γκουρού και καθιστά την εκπαίδευση κάποιου πολεπίπεδη, πολυδιάστατη και υψηλά συνθετική και δυναμική και αποτελεί το Επιστέγασμα και την Επισφράγιση της παρασχεθείσας εκπαίδευσης στο Ξέχωρο Έργο που εκπροσωπούν τα Ομακοεία.
Αυτό αφορά την Εκ Βαθέων προσέγγιση της Γιόγκα σε όλα τα δυνατά επίπεδά της και δη στο εσωτερικό και πνευματικό της κομμάτι και επιπλέον στην βαθιά Εσωτερική Φιλοσοφία του Δασκάλου μας Νικολάου Μαργιωρή, που αποτελεί μία ξέχωρη αναβατική διαστρωμάτωση και κλιμάκωση πολλαπλών κατηγοριών εσωτερικής, πνευματικής και αποκαλυπτικής γνώσης και εμπειρίας, που σπανίζει ως συνθετική παροχή αποκωδικοποίησης και καθιστά ακόμα πιο ολοκληρωμένο και ενδυναμωμένο διδακτικά και εκπαιδευτικά έναν δάσκαλο-εκπαιδευτή μας (πολύπειρο), όχι μόνον της Γιόγκα αλλά πλέον και του Εσωτερισμού, ικανό να ανταποκριθεί συνθετικά και καταλυτικά σε απίστευτη ποικιλία υψηλών γνωσιακών αναγκών και προκλήσεων. Κι αυτό είναι κάπως δύσκολο να νοηθεί εάν κανείς πρώτα δεν το προσεγγίσει μαθητικά-εκπαιδευτικά.
Με ειλικρινή εκτίμηση
Ο υπεύθυνος της Ακαδημίας
Ηλίας Κατσιάμπας