ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΑΥΤΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ
Ένα βιβλίο - ντοκουμέντο, που περιέχει μια ανεπανάληπτη, συναρπαστική, αποκαλυπτική και σπάνια μεταφυσική αλληλογραφία μεταξύ Πνευματικού Δασκάλου και μαθητή και προσδιορίζει μια ορθά κατευθυνόμενη εσωτερική πορεία.
Ένα βιβλίο - σταθμός, που κατορθώνει με ειλικρινείς και ενδιαφέρουσες εκλαϊκευμένες μελέτες να συμπυκνώσει και να συνθέσει καυτές και βαθιές Εσωτερικές Γνώσεις, πάνω σ’ όλο το φάσμα της γνήσιας Μεταφυσικής (Αποκρυφισμού και Μυστικισμού).
Ένα βιβλίο μοναδικό, με αναλυτικό και εμπεριστατωμένο Γλωσσάριο Σανσκριτικής (φιλοσοφικό λεξικό 400 λέξεων), που αποτελεί σημείο αναφοράς και οδηγό για κάθε ερευνητή ή μαθητή της Γιόγκα και του Εσωτερισμού.
Ένα βιβλίο με Σταγόνες Σοφίας από τα 189 έργα του σύγχρονου Έλληνα Πνευματικού Δασκάλου Νικολάου Α. Μαργιωρή, που είναι μια διαρκής πηγή βοήθειας, γνώσης, έμπνευσης, ορθού και στέρεου προσανατολισμού σε ποικίλα Εσωτερικά θέματα.
Ένα έργο - τομή σε όλο το κύκλωμα του Εσωτερισμού, που φιλοδοξεί να δώσει στον αναγνώστη ένα πρώτο ξεκαθάρισμα στο Εσωτερικό μονοπάτι και στη δόμηση και πλήρωση του Έσω Είναι του.
Ένα βιβλίο με αφιερώματα στο πρόσωπο και το έργο του μεγάλου Έλληνα Δασκάλου και Μύστη της Εσωτερικής Μεταφυσικής και της Πνευματικότητας Νικολάου Μαργιωρή.
Web Site: http://www.omakoio.gr ή http://omakoio.blogspot.gr
E-mails : omakoio@omakoio.gr ή omakoeio@gmail.com
ISBN: 960-85735-0-5
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΑΥΤΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ
Γράφει ο Βασίλης Πάνου
Ένα τολμηρό και αξιοπρόσεκτο βιβλίο κυκλοφόρησε πρόσφατα στα Τρίκαλα (Ελλάδα). Ένα βιβλίο που πραγματεύεται, τα όρια του Μεταφυσικού φιλοσοφικού στοχασμού.
Ο συγγραφέας του βιβλίου καταφέρνει την προσωπική σχέση που βιώνει με το Δάσκαλό του να τη μεταφέρει αυτούσια μ’ όλες τις μικρές και ασήμαντες -που δεν είναι- λεπτομέρειες στα πλαίσια μιας τρυφερής αλληλογραφίας που είναι και η αρχή γνωριμίας του με το Δάσκαλό του.
Αυτές οι μικρές λεπτομέρειες έχουν και την ανάλογη σημασία στο έργο. Διότι αναδεικνύουν ειλικρίνεια, πάθος, αυθορμητισμό, αγωνία, δισταγμό, αμφισβήτηση και γιατί όχι νεανική έπαρση, και τέλος ταπείνωση.
Στοιχεία που κάνουν τον Ηλία Λ. Κατσιάμπα, τον συγγραφέα, να γράψει ένα βιβλίο που ξεφεύγει από τα όρια που προϋποθέτει το θέμα. Δηλαδή μια εκλαϊκευμένη ανάλυση και πορεία γνώσης προς την Εσωτερική Μεταφυσική.
Ένα βιβλίο με δύσκολο προβληματισμό το κάνει ευκολοδιάβαστο, κατανοητό, εκλαϊκευμένο και προσιτό σε κάθε αναγνώστη.
Ένα ευχάριστο ανάγνωσμα για όσους θα ήθελαν να προσεγγίσουν το χώρο της Εσωτερικής Μεταφυσικής μέσα «Από το στόμα του Δασκάλου στο αυτί του μαθητή».
Το βιβλίο συμπληρώνεται και με το Γλωσσάρι (φιλοσοφικό λεξικό 400 λέξεων) της Σανσκριτικής.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΣΕΛ.
Επιμέλεια, Έκδοση, πνευματικά δικαιώματα 2
Αφιέρωση, Ευχαριστίες 5
Ενημέρωση – Αποποίηση Ευθύνης 3
Φωτογραφικά στιγμιότυπα 6 & 7
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ - ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ 8
Πρόλογος 9
Επιστολή 1η 11
Απάντηση 1η 12
Επιστολή 2η 13
Απάντηση 2η 14
Επιστολή 3η. 16
Απάντηση 3η 17
Π
Επιστολή 4η. 18
Απάντηση 4η 21
Επιστολή 5η 23
Απάντηση 5η 25
Επιστολή 6η 26
Απάντηση 6η 27
Επιστολή 7η 28
Απάντηση 7η 29
Επιστολή 8η 30
Απάντηση 8η 31
Απάντηση (8η) χειρόγραφη του Δασκάλου Νικολάου Μαργιωρή 33-34
Επιστολή 9α 35
Επιστολή 9β 37
Απάντηση 9α&β 39
Επιστολή 10η 41
Επιστολή 11η 44
Απάντηση 11η 46
Επιστολή 12η 49
Απάντηση 12η 53
Επιστολή 13η 56
Σημείωση 1η και 2η 59
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ - ΜΕΛΕΤΕΣ 61
Πρόλογος 62
Μελέτη 1η 63
Μελέτη 2η 74
Μελέτη 3η 79
Μελέτη 4η 86
Μελέτη 5η 90
Μελέτη 6η 95
Μελέτη 7η 99
ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ - ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ ΣΑΝΣΚΡΙΤΙΚΗΣ 103
Πρόλογος 104
Γράμμα Α 107
Γράμμα Β 115
Γράμμα Γ 118
Γράμμα Δ 123
Γράμμα Ε 125
Γράμμα Ι 125
Γράμμα Κ 126
Γράμμα Λ 131
Γράμμα Μ 131
Γράμμα Ν 138
Γράμμα Ο 142
Γράμμα Π 145
Γράμμα Ρ 148
Γράμμα Σ 150
Γράμμα Τ 160
Γράμμα Φ 162
Γράμμα Χ 162
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ - ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΣΟΦΙΑΣ 165
Πρόλογος 166
Σταγόνες Σοφίας 166
ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ – ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
ΣΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ Ν. Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ 185
Πρόλογος 186
Συνέντευξη (Αφιέρωμα 1ο) του Δασκάλου Νικολάου Α. Μαργιωρή
στο περιοδικό «Τρίτο Μάτι» 187
Αφιέρωμα 2ο 190
Αφιέρωμα 3ο 194
Αφιέρωμα 4ο 197
Αφιέρωμα 5ο 202
Σχολές σε λειτουργία των Ομακοείων
Αθηνών, Λαμίας και Τρικάλων 205
Βιβλιογραφία του Συγγραφέα 208
Βιβλία Νικολάου Α. Μαργιωρή 208
Βιβλία Ηλία Κατσιάμπα 212
Παρουσιάσεις στο Youtubeκαι στο Facebookτου συγγραφικού
και λοιπού έργου του Ν. Μαργιωρή και Μαθητών του 215
Βιογραφικό Συγγραφέα Ηλία Κατσιάμπα 218
Περίληψη του Βιβλίου 219
Παρουσίαση του Βιβλίου 220
Περιεχόμενα 221
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ
Για πρώτη φορά το 1983, μετά από μια περίοδο πέντε και πλέον ετών έντονων εσωτερικών αναζητήσεων, πολυποίκιλων μελετών και γνωριμιών με διάφορες Σχολές, ήρθα σε επαφή με το προσωπικό έργο του Δασκάλου Νικολάου Α. Μαργιωρή διαβάζοντας το βιβλίο του «Ανατολική και Δυτική Λευκή και Μαύρη Μαγεία» που προμηθεύτηκα από βιβλιοπωλείο της Αθήνας.
Από εκείνη τη στιγμή –παράλληλα με όποιες άλλες μελέτες μου– και σε διάστημα μικρότερο από τέσσερα χρόνια, προμηθεύτηκα και μελέτησα επισταμένως όλα τα έργα του (συνέγραψε περί τα 189 έργα. Δείτε την βιβλιογραφία στο τέλος του βιβλίου), στα οποία ανακάλυπτα συνεχώς έναν αστείρευτο θησαυρό Εσωτεριστικών Γνώσεων που με συντάραξαν, καθώς αφενός μεν ήταν κάτι πρωτόγνωρο ιδίως για τα ελληνικά συγγραφικά δεδομένα, αφετέρου δε διότι, παρά τους όγκους των ανάλογων βιβλίων που είχα διαβάσει κατά καιρούς, ήταν η πρώτη φορά που είδα ν’ αποκαλύπτεται συγκεντρωμένη τόση Γνώση, δοσμένη αναλυτικά, εκλαϊκευμένα και κυρίως βιωματικά από έναν αληθινό Μύστη και μάλιστα Έλληνα!
Άρχισα αμέσως μια συχνή τηλεφωνική επικοινωνία μαζί του, η οποία έμελλε να συνεχισθεί για χρόνια, καθόλο το διάστημα που σπούδαζα στην Γιουσκοσλαβία, αλλά και μετέπειτα όταν επέστρεψα στα Τρίκαλα. Το 1985 είχαμε την πρώτη μας προσωπική επαφή στη Λαμία και από τότε βλεπόμασταν κατά διαστήματα όταν πήγαινα στην Αθήνα. Όλες οι συζητήσεις μας βέβαια αποσκοπούσαν στο να καταλαγιάσουν κάπως την ακόρεστη δίψα μου για τα θέματα του Εσωτερισμού.
Το 1987 και ενώ ήμουν ακόμα φοιτητής στο εξωτερικό, αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα της ουσιαστικής εσωτερικής εκπαίδευσης στα «πόδια του Διδασκάλου» γράφτηκα στη σχολή που διατηρούσε ο Δάσκαλος στην Αθήνα, όπου παρακολουθούσα ανελλιπώς τα μαθήματα της Ράτζα Γιόγκα κ.α. Από το 1989 εισήλθα στο στενό κύκλο των μαθητών του, όπου πλέον με τις ολοήμερες και πολυήμερες συγκεντρώσεις μας, μου δόθηκε η ευκαιρία της συνεχούς και άμεσης προσωπικής επαφής με το Δάσκαλο, γεγονός που μου έδωσε παράλληλα τη δυνατότητα να διατυπώνω ακατάπαυστα μέχρι και τη μετάστασή του (6-5-1993) καυτές ερωτήσεις πάνω στο ανεξάντλητο πανόραμα του Εσωτερισμού (Αποκρυφισμού και Μυστικισμού), με αποτέλεσμα να πάρω απαντήσεις πολύτιμες ακόμα και επί θεμάτων που δεν είχαν αναλυθεί αρκετά μέχρι σήμερα ή δεν είχαν καν αγγιχθεί.
Στην διδασκαλία του αντίκρυσα το μονοπάτι που οδηγεί στην Αλήθεια, την οδό εκείνη που ταίριαζε –αν θέλετε– στην ιδιοσυγκρασία μου. Την ακολούθησα και την ακολουθώ χωρίς να με έχει απογοητεύσει. Αντίθετα μου δίνει τις απαντήσεις που αναζητώ, με καλύπτει, με πληροί και μου διανοίγει συνεχώς άπλετους πνευματικούς ορίζοντες. Και συνεχίζω να προχωρώ στο ανηφορικό μονοπάτι…
Μέσα από την διδασκαλία του όμως, για πρώτη φορά στα χρόνια της ζωής μου, πέτυχα κάτι σπάνιο και αξιοσημείωτο. Αναγνώρισα, αντιλήφθηκα, συνειδητοποίησα και ένοιωσα το Χριστικό στοιχείο που υπάρχει μέσα μου και μέσα σ’ όλους μας. Εμβάθυνα όσο ποτέ άλλοτε στη Θρησκεία μας. Έγινα –για να το πω πιο απλά– ένας συνειδητός Χριστιανός, ένας αληθινός πιστός και γνωστικός οπαδός του λατρευτού μας Ιησού Χριστού, του οποίου ταπεινός στρατιώτης υπήρξε σ’ όλη του τη ζωή ο Δάσκαλός μου.
Το Δεκέμβριο του 1991 και μετά από αρκετές συζητήσεις με το Δάσκαλο έχοντας την αμέριστη δική του παρότρυνση, συγκατάθεση και ηθική συμπαράσταση, προχώρησα στην ίδρυση ενός πνευματικού σχολείου, του Ομακοείου Τρικάλων, το οποίο εγκαινίασε ο ίδιος ο Δάσκαλος Ν. Μαργιωρής παρουσία πλήθους μαθητών του στις 18-1-1992.
Η ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ
Η χιλιομετρική απόσταση που με χώριζε με τον Δάσκαλο ήταν για εμένα εκείνη την εποχή ένα βασανιστικό εμπόδιο, που μου έφραζε το δρόμο προς την πηγή της Αλήθειας. Έτσι βρήκα μια κάποια διέξοδο στη διατύπωση των καυτών μου ερωτημάτων μέσω μακροσκελών επιστολών, με την ελπίδα να διαβαστούν και τυχόν απαντηθούν από το Δάσκαλο, καθώς γνώριζα ότι το πρόγραμμά του ήταν βεβαρημένο (μαθήματα, ομιλίες, θεραπείες, συγγραφή κ.λ.π.). Η χαρά μου και η ανακούφιση ήταν μεγάλη όταν μου απάντησε ευθύς αμέσως. Έτσι αρχίσαμε μια ιδιάζουσας φύσης αλληλογραφία, που διατηρήθηκε κυρίως κατά το διάστημα που ήμουν φοιτητής στο εξωτερικό.
Αυτή την προσωπική αλληλογραφία, που αποτελεί ένα σπάνιο δείγμα αληθινής και ειλικρινούς επαφής Δασκάλου με μαθητή, αποφάσισα να δημοσιοποιήσω, γιατί δεν αφορά μόνο εμένα, καθόσον θα μπορούσε μια οποιαδήποτε άλλη ανθρώπινη ψυχή να βρίσκεται στη θέση που ήμουν εγώ τότε. Το περιεχόμενο της αλληλογραφίας, που είναι καθαρά διδακτικό και μυητικό, αφορά κάθε άνθρωπο που αναζητά το εσωτερικό μονοπάτι της ζωής του, κάθε άνθρωπο που πιθανόν επέλεξε και ακολουθεί ήδη τη δική του εσωτερική πορεία, κάθε ερευνητή που ζητά ριζικές απαντήσεις σε θέματα πρωτίστως Εσωτερικά και κατόπιν Πνευματικά.
Στις επιστολές μου προς το Δάσκαλο, όπως θα δείτε, διατύπωνα κάθε φορά τις καυτές μου απορίες, που μοιραία προέκυπταν στην πορεία της εσωτερικής μου αναζήτησης, παράθετα τα ερωτηματικά που με βασάνιζαν, που αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα στην εξέλιξή μου και έχριζαν άμεσης απάντησης – διασαφήνισης, για να μπορέσω να σταθεροποιηθώ, να ισορροπήσω και να προχωρήσω τον προσωπικό μου αγώνα.
Οι διευκρινίσεις, οι σαφείς λεπτομέρειες που μου δόθηκαν, μαζί με τα όποια συμπληρώματα των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και προσωπικών επαφών που είχα διαρκώς μαζί του, με βοήθησαν καταλυτικά να συλλάβω και να εμπεδώσω σωστά την προσφερόμενη Γνώση, ούτως ώστε να την αξιοποιήσω κατάλληλα και να ανέβω σταθερά, σίγουρα και με ασφάλεια τα σκαλοπάτια της προσωπικής μου ανοδικής πορείας.
Γι’ αυτό και παραθέτω αυτούσια την Αλληλογραφία με τον ιδιαίτερο εσωτερικό παλμό της δόνησης του Δασκάλου μου και την ειλικρινή ελπίδα και ευχή να αποτελέσει για κάθε ψυχή ένα σημαντικό βοήθημα στην πνευματική της πορεία, όπως ακριβώς στάθηκε για εμένα εκείνο τον καιρό, το κυριότερο στήριγμα – βάθρο στο ουσιαστικό ξεκίνημα της εσωτερικής μου ανάβασης.
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΜΕΛΕΤΕΣ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Όλες οι εργασίες που ακολουθούν δημιουργήθηκαν μέσα από μια εσωτερική μου παρόρμηση να συγκεντρώσω τα κυριότερα μεταφυσικά ερωτηματικά – απαντήσεις – λεπτομέρειες, που απασχολούν κάθε αναζητητή – μαθητή και να τα μεταδώσω προς κάθε άνθρωπο που θέλει να πληροφορηθεί το βαθύτερο νόημα της ζωής του, υποδεικνύοντάς του ταυτόχρονα τον τρόπο με τον οποίο θα αναπροσανατολίσει και αναπρογραμματίσει τον εαυτό του προς την οδό της αυτογνωσίας, αυθυπέρβασης, αυτοτελειοποίησής του.
Όλες αυτές οι μελέτες γράφτηκαν από τον συγγραφέα υπό μορφή επιστολών σε διάστημα περίπου τριών ετών, μεταξύ Δεκεμβρίου 1988 και Οκτωβρίου 1991, απεστάλησαν στον Δάσκαλό του Νικόλαο Μαργιωρή και σχολιάστηκαν ευμενώς, και αποσκοπούν να δώσουν μια όσο το δυνατόν πιο αντιπροσωπευτική και συγκεντρωτική – συνολική εικόνα των θεμάτων που πραγματεύονται.
Εξετάζουν μια ευρύτατη γκάμα εσωτερικών θεμάτων, όπως για παράδειγμα τη σύγκριση των τελευταίων επιστημονικών και υπερμεταφυσικών ανακαλύψεων σε σχέση με την παραδοθείσα από τα μεγάλα πνεύματα Μυστικιστική Αλήθεια. Ακολουθούν μελέτες με θέματα καρμικά και ορθής διδασκαλίας της εσωτερικής παιδείας, ενώ σε άλλες επιστολές διερευνάται σε βάθος το αντικείμενο και οι μέθοδοι της Εσωτερικής Θεραπευτικής και γενικά καταβάλλεται προσπάθεια με κάθε τρόπο να συνοψισθούν και να παρουσιασθούν όσο το δυνατόν περισσότερες πτυχές και λεπτομέρειες της Εσωτερικής Αλήθειας, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στον κάθε ενδιαφερόμενο να σχηματίσει ολοκληρωμένη και σαφή αντίληψη των μεταφυσικών θεμάτων και να βαδίσει με λιγότερες αναστολές και περισπασμούς και με μεγαλύτερη στερεότητα, ασφάλεια και σιγουριά το εσωτερικό μονοπάτι.
ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ
ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ ΣΑΝΣΚΡΙΤΙΚΗΣ
(ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ 400 ΛΕΞΕΩΝ)
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Αφορμή για να γραφεί το γλωσσάριο της σανσκριτικής υπήρξε η αγωνιώδης και συνεχής προσπάθεια, κατά την διάρκεια της εσωτερικής μου πορείας - μαθητείας, να συλλάβω κάθε πνευματική έννοια, να την διαχωρίσω - διακριβώσω και ταξινομήσω μέσα στο μυαλό μου, ούτως ώστε να σχηματίσω μια ξεκάθαρη προσωπική αντίληψη για κάθε παρουσιαζόμενη λέξη, που βρίσκεται κωδικοποιημένη μέσα σε κάθε γλώσσα και δη στη Σανσκριτική.
Έτσι οδηγήθηκα -εκ των πραγμάτων- σε μια προσωπική αναζήτηση και τριβή με χιλιάδες μεταφυσικές έννοιες (μεταξύ των οποίων και σανσκριτικές), τις οποίες και κωδικοποίησα μέσα μου κατά τρόπο ουσιαστικό και στέρεο. Σ’ αυτό βοηθήθηκα απόλυτα και καταλυτικά από τον πνευματικό μου Δάσκαλο Νικόλαο Α. Μαργιωρή, ο οποίος μου παρέδωσε ένα πραγματικό Παν- Όραμα Πνευματικής Πανδαισίας και Έξαρσης, ενώ παράλληλα μου έδωσε μια απαράμιλλα ολοκληρωμένη δυνατότητα - μέθοδο για εφαρμογή στην πράξη όλης της Εσωτερικής Φιλοσοφίας, βάσει της οποίας συνεχίζω την εσωτερική μου πορεία και μεταδίδω με πλήρη ευθύνη, σύνεση και καθοδήγηση σε κάθε άνθρωπο που ενδιαφέρεται αληθινά να πληροφορηθεί τα Αίτια της Ύπαρξής του, το βαθύτερο νόημα της Ζωής και τον τρόπο με τον οποίο θα πάρει στα χέρια του την εξουσία του Είναι του, γενόμενος αληθινός κυρίαρχος του Εαυτού του.
Έτσι κάνοντας μια αναδρομή στην προσωπική πορεία του παρελθόντος μου διαπίστωσα και επιβεβαίωσα την φοβερή και διαρκή ταλαιπωρία και σύγχυση την οποία υπέστην, για να μπορέσω να αντιληφθώ και να ξεκαθαρίσω τις μεταφυσικές έννοιες μέσα μου (σανσκριτικές και μη). Αυτό όμως, όπως φαίνεται, αποτελεί ένα κοινό παρανομαστή για κάθε άνθρωπο που θέλει αληθινά να εμβαθύνει, να μάθει και να πληροφορηθεί συνολικότερα και πιο υπεύθυνα για τον ανεξερεύνητο και τελείως αταξινόμητο αυτό χώρο και την ορθή ορολογία της Μεταφυσικής Πανεπιστήμης.
Βλέποντας λοιπόν το τεράστιο κενό το οποίο υπάρχει και το οποίο επιτρέπει σε κάθε άνθρωπο να διατυπώνει ανεπαρκείς προσωπικές εκτιμήσεις και στοχασμούς, που ενδεχόμενα να προκαλούν περισσότερη σύγχυση και ταλαιπωρία στον κόσμο, αποφάσισα αρχικά, συνεκτιμώντας όλους τους παραπάνω παράγοντες να συγγράψω ένα Συνολικό Μεταφυσικό Έργο το οποίο θα ονόμαζα: «Πληρέστατο Μίνι Οδηγό – Εγκυκλοπαίδεια Μεταφυσικών Εννοιών», όπου θα ξεκαθάριζα κατά τρόπο αλυσιδωτό και εμπεριστατωμένο κάθε πνευματική ανησυχία ή ορολογία που είναι περισσότερο ή λιγότερο γνωστή.
Ξεκίνησα λοιπόν μια συνεχή συλλογή μεταφυσικών λέξεων όλων των ειδών, με αποτέλεσμα να συγκεντρώσω ένα τεράστιο υλικό (γύρω στις χίλιες και πλέον μεταφυσικές έννοιες), το οποίο βεβαίως είναι αντιπροσωπευτικότατο και ικανότατο να διαφωτίσει ουσιαστικά και συνολικά κάθε καλοπροαίρετο ερευνητή-μαθητή για κάθε σχεδόν εσωτερικό θέμα-απορία, που θα προέκυπτε στην εσωτερική του πορεία και να του δώσει μια σταθερή, ασφαλή και αληθινή νοηματικά απάντηση-αντίληψη-οδηγό, που θα τον προσανατόλιζε σχεδόν καθολικά στη μεταφυσική Αλήθεια.
Δυστυχώς όμως η ανάπτυξη και η εμβριθής ανάλυση ενός τέτοιου μεταφυσικού οδηγού, δεν είναι ένα έργο το οποίο μπορεί να τελειώσει από την μια μέρα στην άλλη. Χρειάζεται χρόνο πολύ και κόπο να περαιωθεί στο ακέραιο. Έτσι ενώ προχωρούσα το πρώτο βιβλίο μου με τίτλο «Από το στόμα το Δασκάλου στο αυτί του μαθητή», παράλληλα ξεκινούσα την ετοιμασία του σκελετού του μίνι οδηγού μεταφυσικών εννοιών και τη σποραδική ανάπτυξή τους.
Στην πορεία, έχοντας ετοιμάσει την ανάλυση των σανσκριτικών εννοιών, που συνυπήρχαν μαζί με τις όποιες άλλες μεταφυσικές λέξεις, σκέφθηκα πως θα ήταν καλό να τις ξεχωρίσω και να τις συμπεριλάβω στο πρώτο έργο μου, που επρόκειτο να εκδοθεί, ώστε να επωφεληθεί τάχιστα ο κάθε ενδιαφερόμενος τουλάχιστον από την σανσκριτική ορολογία, που παρουσιάζει ουσιαστική έλλειψη για τα ελληνικά εκδοτικά δεδομένα και βασανίζει αρκετούς ανθρώπους που ψάχνουν να βρουν απαντήσεις και ερμηνείες και δη εσωτερικές. Άλλωστε σκέφτηκα ότι θα ήταν συγχρόνως και ένα άριστο συμπλήρωμα περισσότερης ύλης για το παρόν βιβλίο. Έτσι κι έκανα, διαχωρίζοντας τις σανσκριτικές έννοιες από τις υπόλοιπες μεταφυσικές, δίνοντας την ευκαιρία στους αναγνώστες να έρθουν σε επαφή με την σανσκριτική ορολογία-εννοιολογία. Το γλωσσάριο σανσκριτικής είναι άρρηκτα δεμένο με το όλο υπόλοιπο έργο που συγγράφεται και πρόκειται να εκδοθεί στο μέλλον και θα αποτελεί ένα «Συνολικό Μεταφυσικό Μίνι Οδηγό- Εγκυκλοπαίδεια». Θα συμπεριληφθεί δε σ’ αυτό, με όποια συμπληρώματα κριθούν αναγκαία.
Θα ήθελα επιπροσθέτως να διευκρινίσω και να επισημάνω ότι κάθε πνευματική δραστηριότητα, που αναπτύσσω, έχει ως εφαλτήριο την Τέλεια Μυστικιστική Σύλληψη της Αλήθειας του Δασκάλου μου Νικολάου Α. Μαργιωρή και την πολύχρονη μαθητεία και εμπειρία δίπλα του (είναι Μαργιωρίτικη 100%).
Αυτό τονίζεται διότι ανεξάρτητα προς τις όποιες άλλες αναζητήσεις και γνώσεις που απέκτησα από οτιδήποτε ήρθα σε επαφή και μελέτησα, μόνο χάρη στη σχέση που ανέπτυξα με τον Δάσκαλό μου (βιογραφικά στοιχεία του Νικολάου Α. Μαργιωρή υπάρχουν στο τέλος του παρόντος βιβλίου) κατόρθωσα να οριστικοποιήσω και να στερεώσω σε απίστευτο βαθμό μέσα μου, θεωρητικά και πρακτικά, το ΠΑΖΛ του μυστηρίου της Δημιουργίας, να ενώσω δηλαδή τον σπασμένο σε χίλια κομμάτια καθρέπτη.
Η επισήμανση αυτή θεωρώ ότι είναι αναγκαία για να υπογραμμιστεί το κολοσσιαίο και ανυπέρβλητο πραγματικά έργο του Έλληνα Χριστοκεντρικού και Χριστοκρατικού Μυστικιστή και Μύστη Νικολάου Α.Μαργιωρή με 35 βιβλία (κι άλλα ανέκδοτα), 34 μελέτες, μεταφυσικό περιοδικό 100% (49 τεύχη), κλάδους σπουδών δι’ αλληλογραφίας, προσωπική ακαταπόνητη διδασκαλία (χιλιάδες κασέτες με ομιλίες του, μαθήματα, σεμινάρια, εκδρομές).
Σ’ όλο το θεσπέσιο και ανεπανάληπτο έργο σε παρουσία και πρωτόφαντες αποκαλύψεις του Δασκάλου μου, υπάρχει μια ουσιαστική ενότητα και σύνδεση, ένα άρρηκτο δέσιμο-συνοχή-αλληλουχία και αλληλοσυμπλήρωση προς μια κοινή γραμμή υπερβατικής Έδρας-Πηγής.
Πραγματευόμενος μια τεράστια γκάμα-ποικιλία θεμάτων με μια μοναδική στα χρονικά εκλαΐκευση –πάντα με βαθύτατη μεταφυσική βάση και γνώσεις– όπως θέματα Ιστορικά, Αρχαιολογικά, Επιστημονικά, Αφάρμακης Θεραπευτικής, Ψυχοθεραπείας, Αυτοθεραπείας, Θρησκευτικά-Θεολογικά, Αυτογνωσίας, Γιόγκα, Εσωτερισμού (Αποκρυφισμού και Μυστικισμού), τείνει προς Μία και Μοναδική Σύγκλιση αλάνθαστης Ενότητας που καταμαρτυρά το ασύγκριτο παγκοσμίως ποιόν Του και ύψος Του.
Βάφτισα το τρίτο μέρος του βιβλίου «Γλωσσάριο Σανσκριτικής» εννοώντας, ανάλογα με την ανάλυση που επιδέχεται η κάθε λέξη, την απλή ερμηνεία ή την ουσιαστική νοηματική απόδοση-αντίληψη της κάθε έννοιας.
Το γλωσσάριο αυτό έχει ως μόνη φιλοδοξία να μεταδώσει μέρος των προσωπικών μου γνώσεων και εμπειριών, χωρίς να ενδιαφέρεται ή να στέκεται στο αν μια λέξη είναι αρσενική, θηλυκή ή ουδέτερη, κρατώντας το επικρατέστερο γένος στην καθομιλουμένη και μένοντας στην ουσία, στο νόημα και στο πνευματικό μήνυμα της κάθε έννοιας.
Στο σημείο αυτό αφήνω τον αναγνώστη να φυλλομετρήσει και να διεξέλθει με προσοχή και επιμέλεια το αξιανάγνωστο αυτό γλωσσάριο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί ανά πάσα στιγμή της εσωτερικής του πορείας, παίρνοντας τον αναγκαίο και κατά την γνώμη μου ορθό προσανατολισμό.
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ
ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΣΟΦΙΑΣ
Από βιβλία του Δασκάλου Νικολάου Α. Μαργιωρή
ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΣΟΦΙΑΣ
(ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ 189 ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ
ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΚΑΝ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΚΑΤΣΙΑΜΠΑ
ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΑΥΤΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ, ΜΕ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ ΣΑΝΣΚΡΙΤΙΚΗΣ (400 ΛΕΞΕΩΝ)
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟ»)
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Οι Σταγόνες Σοφίας αποτελούν αποσπάσματα και σταχυολογήματα από διάφορα βιβλία του πνευματικού Δασκάλου και σύγχρονου Έλληνα Μύστη Νικολάου Α. Μαργιωρή (1913-1993).
Περιέχουν Αιώνιες Αλήθειες, σημαντικές πληροφορίες, διαπιστώσεις και νέες αποκαλύψεις, καθοδηγήσεις, συμβουλές και παραινέσεις, που προέρχονται από τη βαθιά Μυστικιστική Γνώση και Εμπειρία του ιδίου και δίνουν ένα δείγμα της δικής του ιδιαίτερης Ενωτικής Δόνησης και του είδους και της ποιότητας των έργων που έχει αφήσει ως παρακαταθήκη για κάθε άνθρωπο που αληθινά θέλει να διακρίνει τον ορθό τρόπο διείσδυσης στο Έσω Είναι του, στην Εσωτερική Πραγματικότητα.
ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΑ
ΔΑΣΚΑΛΟ ΝΙΚΟΛΑΟ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Φθάνοντας στο τέλος του βιβλίου παραθέτω πέντε κείμενα - αφιερώματα στον Δάσκαλο, που αναφέρονται στην προσωπικότητα, το έργο και την δράση του.
Το πρώτο κείμενο αποτελεί την μοναδική δημόσια συνέντευξη που έδωσε ο Δάσκαλος στο μεταφυσικό περιοδικό «Τρίτο Μάτι» (Δεκέμβριος 1992) λίγους μήνες πριν την αποχώρησή του από τον κόσμο μας.
Το δεύτερο κείμενο γράφτηκε από τον συγγραφέα του παρόντος βιβλίου, εκ μέρους του συνόλου των στενών μαθητών του Δασκάλου, μετά το φυσικό του θάνατο στις 6-5-1993, ως φόρος τιμής στη μνήμη του και δημοσιεύτηκε στο μεταφυσικό περιοδικό «Τρίτο Μάτι» το Σεπτέμβριο 1993.
Το τρίτο κείμενο συντάχθηκε από την σημερινή υπεύθυνη του Ομακοείου Αθηνών κ. Σμάρω Κοσμάογλου εκ μέρους του συνόλου των μαθητών της τελευταίας δεκαετίας, ως μια επιμνημόσυνη δέηση μετά τη συμπλήρωση ενός έτους από τη μετάσταση του Δασκάλου και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Τρίτο Μάτι» τον Μάιο του 1994.
Το τέταρτο κείμενο-αφιέρωμα αφορά την ανάδειξη του Νικολάου Μαργιωρή μεταξύ των 100 Μεγάλων (Κορυφαίων) Ελλήνων ΟΛΩΝ των εποχών, στην ανοιχτή ψηφοφορία προς το κοινό, που διοργάνωσε ο Ελληνικός Τηλεοπτικός Σταθμός ΣΚΑΙ το 2008. Ακολούθησε η έκδοση τρίτομου συγγράμματος με εκτενή αφιερώματα στους 100 Μεγάλους Έλληνες μεταξύ των οποίων και στη ζωή και στο έργο του Ν. Μαργιωρή, τα οποία μαζί με τα συνοδευτικά τηλεοπτικά DVDπαρουσίασης των 100 Μεγάλων Ελλήνων κυκλοφόρησαν από κοινού σε σειρά ενθέτων στην πανελλήνιας κυκλοφορίας πολιτική εφημερίδα «Καθημερινή». Την συγκεκριμένη παρουσίαση που αφορά τον σύγχρονο Έλληνα φιλόσοφο και μύστη Νικόλαο Μαργιωρή την επαναδημοσιεύουμε και στο παρόν βιβλίο.
Το κεφάλαιο αυτό των Αφιερωμάτων προς το Δάσκαλο κλείνει όπως ακριβώς άρχισε και το βιβλίο, δηλαδή με μια επιστολή. Είναι ένα γράμμα μιας μαθήτριας που απευθύνεται στο Δάσκαλό της επιθυμώντας να αποδώσει, εκ μέρους όλων, ένα ελάχιστο φόρο της εκτίμησης, του σεβασμού, της αγάπης και της ευγνωμοσύνης που νοιώθουμε για Εκείνον.
Μέσω μιας αυθόρμητης, εσωτερικά παρακινούμενης γραφής -που γράφτηκε πρόσφατα (9-11-1995), λίγο πριν εκδοθεί το βιβλίο- εκφράζεται ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ προς Εκείνον για όλα αυτά που αποκομίσαμε, για όλα όσα μας εμφύσησε και μας ενέπνευσε.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΗΛΙΑ ΚΑΤΣΙΑΜΠΑ
Ο Ηλίας Λ. Κατσιάμπας γεννήθηκε στις 30 Οκτωβρίου 1965 στα Τρίκαλα Θεσσαλίας, όπου μεγάλωσε και διαμένει σήμερα. Είναι πτυχιούχος φυσικής αγωγής (ΤΕΦΑΑ), έχει δημοσιογραφική θητεία είκοσι δύο ετών και είναι συγγραφέας και εκδότης 15 φιλοσοφικών έργων. Έχει νυμφευτεί με την Σοφία Α. Σκουμή με την οποία έχουν αποκτήσει δύο παιδιά, τον Λάμπρο και την Μαρία.
Από νεαρότατη ηλικία εκδήλωσε έντονες εσωτερικές ανησυχίες γύρω από την αναζήτηση της ουσίας των πραγμάτων, του αληθινού νοήματος της ζωής. Ερεύνησε πολλά φιλοσοφικά συστήματα, μελέτησε όγκους βιβλίων Εσωτερισμού κάθε είδους, εποχής και χώρας, μέχρις ότου γνώρισε τον Έλληνα Δάσκαλο του Εσωτερισμού Νικόλαο Α. Μαργιωρή (1913-1993), στο πνευματικό έργο του οποίου διείδε την ουσιαστική Γνώση, την υπέρτατη εμπράγματη αλήθεια. Έγινε μαθητής του και συμπορεύτηκε στενά μαζί του από το 1983 μέχρι το φυσικό του τέλος στις 6 Μαΐου του 1993.
Μεταξύ άλλων διδάχθηκε την αμιγή Ράτζα Γιόγκα και εκπαιδεύτηκε σε πλήθος άλλες εσωτερικές γνώσεις σε ποικίλα θέματα (Εσωτερικής Φιλοσοφίας, Εσωτερικής Θεολογίας, Μυστικισμού, Αστρολογίας - Αστροσοφίας, Υπνωτισμού - Ορθοψυχισμού, Επιστημονικού Πνευματισμού, Εσωτερικής Θεραπευτικής κ.λ.π.) ανεβαίνοντας βαθμιαία τα σκαλοπάτια της πνευματικής του εξέλιξης.
Η πύρινη και ακατάβλητη έφεση και θέληση του συγγραφέα για τα Επέκεινα, σε συνδυασμό με την επί μία σχεδόν δεκαετία εκπαίδευση, μαθητεία και άμεση στενή σχέση με το Δάσκαλό του Νικόλαο Α. Μαργιωρή συνετέλεσαν τα μέγιστα στο σταδιακό σχηματισμό μιας ολοκληρωμένης, ξεκάθαρης βιωματικής αντίληψης - άποψής του για όλο το κύκλωμα της Μεταφυσικής και των πρακτικών του διαλογισμού και του μυστικισμού.
Στις 18 Ιανουαρίου του 1992 με την πλήρη παρότρυνση, τις οδηγίες και την παρουσία – εγκαινίαση από τον Δάσκαλό του ίδρυσε το Ομακοείο Τρικάλων, εκπαιδευτικό – πνευματικό κέντρο, όπου διδάσκονται μέχρι σήμερα όλα τα συστήματα της Γιόγκα (Μάντραμ, Κρίγια, Ράτζα, Κάρμα, Γκνάνι, Μπάκτι, Κουνταλίνη, Σαχάγια, Ατμοϋγροποίηση και Παιδική Γιόγκα), Εσωτερική Φιλοσοφία, Εναλλακτική και Εσωτερική Θεραπευτική και γενικότερα Εσωτερισμός (Αποκρυφολογία και Μυστικισμός).
Από το 1999 δραστηριοποιήθηκε και στην Θεσσαλονίκη υπό τον διακριτικό τίτλο Ομακοείο Θεσσαλονίκης.
Τον Ιούλιο του 2012 μαζί με συνεργάτες και μαθητές του ίδρυσε το Σωματείο «Ακαδημία Γιόγκα Νικολάου Μαργιωρή – Ομακοείο» προς απότιση φόρου τιμής στον Δάσκαλό του Ν. Μαργιωρή και πληρέστερη αξιοποίηση του φιλοσοφικού και πρακτικού του έργου.
Πρεσβεύει και επισημαίνει την ύψιστη ανάγκη ευρείας διδασκαλίας της Εσωτερικής Παιδείας (Εσωστρέφειας – Γνώθι Σεαυτόν) για την δημιουργία υγιών και ισορροπημένων νοών και ενός αληθινά Νέου Πνευματικού Ανθρώπου με αυτογνωσία, αυτοδυναμία, αυτονομία, διευρυμένο Νου, διάθεση προσφοράς, απαλλαγμένου από υλιστικές μικρότητες και απωθημένα, κατάλληλου να συνταιριάξει και ν’ ανταποκριθεί καλύτερα στα δεδομένα της σύγχρονης πραγματικότητας όπως και κάθε μελλοντικής εποχής της Ανθρωπότητας.