ΗΛΙΑ Λ. ΚΑΤΣΙΑΜΠΑ - Ο ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
<
ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ
ΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ (ΟΜΑΚΟΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ)
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΔΟΜΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΙΔΑΝΙΚΑ, ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΤΩΝ ΝΕΟΠΥΘΑΓΟΡΕΙΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ - ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ (ΟΜΑΚΟΕΙΩΝ)
ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΙ ΠΗΓΑΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΕΡΓΟ
ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ Α. ΜΑΡΓΙΩΡΗ
«Η γνώση (εξωστρέφεια) μας κάνει υπερήφανους, η Σοφία(εσωστρέφεια) ταπεινούς»
Ναι μα τον αμετέρα ψυχά παραδόντα Τετρακτύν, Παγάν αενάου φύσεως
(Ορκιζόμαστε σ’ αυτόν που μας παρέδωσε την Τετρακτύ,
Πηγή της αιώνιας ανακύκλωσης της φύσης)
«Πυθαγόρας»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΜΑΚΟΕΙΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ & ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΗ)
ΤΡΙΚΑΛΑ 2002
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΜΑΚΟΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ & ΟΜΑΚΟΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΗΛΙΑΣ Λ. ΚΑΤΣΙΑΜΠΑΣ
ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ, ΓΙΟΓΚΑ & ΣΙΑΤΣΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ & ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 21, 42100 ΤΡΙΚΑΛΑ
ΤΗΛ.: 24310 - 75505 ή 2310 - 410497 ή 6974-580768
Web Site: http://www.omakoio.gr ή http://omakoio.blogspot.gr
E- mails : omakoio@omakoio.gr ή omakoeio@gmail.com
Επιφυλάσσονται από το Νόμο όλα τα δικαιώματα της παρούσας έκδοσης.
Απαγορεύεται ρητά η αναφωτοτύπηση, αναδημοσίευση - αναμετάδοση και οιασδήποτε φύσης παρουσίαση - μεταχείριση του παρόντος έργου χωρίς την έγγραφη άδεια του συγγραφέα - εκδότη
Υπογραφή του συγγραφέα
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Το παρόν Εγχειρίδιο εκδόθηκε σε πολύ περιορισμένο αριθμό ενυπόγραφων αντιτύπων και προορίζεται για χρήση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και μόνον από τους παλαιούς μαθητές των Ομακοείων, τα στελέχη, τους υποψήφιους εκπαιδευτές και τους νεοσσούς εκπαιδευτές για να αποκτήσουν μια πρώτη Συνολική Εικόνα του Γενικού Έργου σε σχέση μ’ αυτό που οι ίδιοι αναλαμβάνουν και της έκτασης που αυτό μπορεί και πρέπει με τον καιρό να παίρνει εκπληρώνοντας τις Εσωτερικές Επιταγές του Δασκάλου αλλά και την πληρότητα της Αληθινής Εκπαίδευσης (Εσωτερικής Παιδείας).
Η παρούσα Εργασία παρέχεται μαζί με τις συνοδευτικές απομαγνητοφωνημένες μελέτες από την Eκδήλωση για τα 10 χρόνια (1976-1986) από την ίδρυση του Ομακοείου Αθηνών που έγινε από τον Δάσκαλο Νικόλαο Α. Μαργιωρή στην Αθήνα το 1987, συμπληρούται δε και από την ομιλία του Δασκάλου σε ειδική συγκέντρωση για την απονομή μεταλλίων σε μαθητές του το 1989 καθώς επίσης και από τα απομαγνητοφωνημένα κείμενα των Εγκαινίων των Ομακοείων Λαμίας και Τρικάλων που τελέστηκαν από τον Δάσκαλο το 1990 και το 1992 αντίστοιχα.
Το παρόν έργο ξεκίνησε να γράφεται τον Σεπτέμβριο του 1999, λόγω όμως των πολλαπλών υποχρεώσεων (εξωτερικών και εσωτερικών) του συγγραφέα, η συγγραφή του συνεχίστηκε με αναγκαστικές διακοπές και περαιώθηκε (*) μέσα στο 2001. Έκτοτε για λόγους οικονομικούς και άλλους παρέμεινε ανέκδοτο και μόλις πρόσφατα (τέλη 2002) ανασύρθηκε, περαιώθηκε και δρομολογήθηκε η έκδοσή του προς κάλυψη των νεότερων στελεχών και εκπαιδευτών και υπενθύμιση κάθε παλαιότερου μέλους - στελέχους όλων των Ομακοείων.
Εάν κριθεί σκόπιμο στο απώτερο μέλλον το παρόν έργο θα συμπληρωθεί κατάλληλα και θα επανεκδοθεί με εμπλουτισμένη και επιπρόσθετη ύλη ή ως ένα δεύτερο ξεχωριστό Εγχειρίδιο (2ος Τόμος) το οποίο όμως θα αποτελεί φυσική συνέχεια, προέκταση και συμπλήρωμα του πρώτου τόμου.
Πάντως θεωρήσαμε Πρωταρχικό Χρέος μας, πριν επιδιώξουμε να «οικοδομήσουμε», «βοηθήσουμε», πληροφορήσουμε και ενισχύσουμε κατάτι περισσότερο εσωτερικά τους συνανθρώπους μας με ευρείας έκδοσης μεταφυσικά συγγράμματα, να θεμελιώσουμε πρώτα «Γερά» και «Στέρεα» τις δικές μας «ΟΙΚΙΕΣ» και τους δικούς μας «ΕΑΥΤΟΥΣ» απέναντι στο ΈΡΓΟ του ΔΑΣΚΑΛΟΥ και στις ευθύνες ολονών μας και κατόπιν να τραβήξουμε Δυναμικά Μπροστά μέσα από τις ιδιαιτερότητες και το κάρμα που συνοδεύει τον καθέναν μας.
Προς διευκόλυνση των αναγνωστών έχουμε συλλέξει και τοποθετήσει στο τέλος του Εγχειριδίου λέξεις που επιδέχονται αποσαφήνισης ή που ενδέχεται να είναι «άγνωστες» ή ακόμα όχι πολύ συχνής χρήσης. Οπότε παρακαλούμε τους αναγνώστες του Εγχειριδίου να ανατρέχουν στο τέλος του ή να συμβουλεύονται ένα λεξικό για μεγαλύτερη και ακριβέστερη κατανόηση των αναφερομένων νοημάτων επί του Εγχειριδίου. Όπου λοιπόν δίπλα σε άγνωστη λέξη συναντάτε αστερίσκο μέσα σε παρένθεση (*) σημαίνει ότι η συγκεκριμένη λέξη υπάρχει εξηγημένη στο τέλος του Εγχειριδίου.
Πάγια (*) απόφαση του συγγραφέα είναι ότι για κάθε έργο που συγγράφει και εκδίδει να επιδιώκει και την μετάφρασή του στην αγγλική γλώσσα ώστε να μπορεί σήμερα ή στο μέλλον να χρησιμεύσει και σε ομογενείς που δεν κατέχουν καλά την Ελληνική αλλά και σε κάθε αλλόγλωσσο που θέλει να κατατοπιστεί ή να ασκήσει έναν πιο συνειδητοποιημένο ρόλο στο Έργο του Δασκάλου Νικολάου Α. Μαργιωρή. Λόγω όμως όγκου η αγγλική έκδοση του Εγχειριδίου διατίθεται σε ξεχωριστή θερμοκολλημένη μελέτη.
Όλες οι φωτογραφίες που περιλαμβάνονται στο παρόν Εγχειρίδιο συνοδεύονται από αναλυτικές λεζάντες και για να είναι συγκεντρωμένες έχουν τοποθετηθεί στο τέλος του συγγράμματος.
ΑΦΙΕΡΩΣΗ
Το παρόν έργο αφορά πρωτίστως τους μαθητές, τα στελέχη, τους υποψήφιους εκπαιδευτές και τους νεότερους ή μελλοντικούς εκπαιδευτές του Πνευματικού Έργου (προφορικού και γραπτού) του νεοπυθαγόρειου Ελληνορθόδοξου Μεταφυσικού Φιλόσοφου και Πνευματικού Δασκάλου Νικολάου Α. Μαργιωρή.
Συνεπώς και η παρούσα αφιέρωσή μας δεν μπορεί παρά να αναφέρεται και να τιμά τους Αληθινούς Εργάτες του Έργου Του που στο βαθμό της εκπαίδευσής τους, του ήθους τους και των δυνάμεών τους, ο καθένας εξ αυτών, έθεσαν, θέτουν και θα θέτουν τον εαυτό τους στην Υπηρεσία του κάθε ανθρώπου, ο οποίος επιθυμεί να γίνει κοινωνός της Εσωτερικής Πραγματικότητας, έχοντας όμως νωρίτερα υποστεί μια μακρά και εις βάθος Εκπαίδευση ώστε να αξιωθούν να βγάλουν μέρος του δικού τους πνευματικού θησαυρού και να τον προσφέρουν πλουσιοπάροχα ως Γνώση, Αγάπη και Απελευθέρωση κατά τα πρότυπα Εκείνου, κατά Θεία Τάξη και κατά Εσωτερική και Εξωτερική Τάξη.
Σ’ αυτά τα τέκνα του Καλού και των Τέλειων Γειωμένων Απεικονίσεων της Θείας Τάξης που ακολουθούν Απαρασάλευτα (*) την Αλυσίδα της Εσωτερικής Παράδοσης «Από το Στόμα του Δασκάλου στο αυτί του μαθητή», παρέχοντας απλόχερα με ταπεινότητα, σεβασμό και με μέτρο την γύρη του Πνεύματος, αφιερώνω ολόψυχα την παρούσα μελέτη μου με την ευχή να αποβεί ένας Χρήσιμος Οδηγός, ένας Μίτος (*) Αριάδνης σ’ αυτό το τεράστιο Εύρος και απύθμενο Βάθος του Έργου Του, ένα σταθερό Σημείο Αναφοράς που θα σηματοδοτεί κατά το δυνατόν την Ισορροπία και Αρμονία, το Μέτρο που Εκείνος με τον ιδιαίτερό του τρόπο όριζε.
Τρίκαλα Σεπτέμβριος 1999
Ηλίας Λ. Κατσιάμπας
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
Θερμά ευχαριστώ όλους όσοι ποικιλοτρόπως βοήθησαν στην διεκπεραίωση της παρούσας μελέτης, σε εκείνους που επιμελήθηκαν το παρόν Εγχειρίδιο - Οδηγό για στελέχη & υποψήφιους Εκπαιδευτές Εσωτερισμού και με τις συμβουλές τους συνέτειναν στο να πάρει μια τελική και πιο πλήρη αντιπροσωπευτική μορφή κάλυψης των κυριότερων θεμάτων που πραγματεύεται, ώστε να δώσει στον κάθε ενδιαφερόμενο το σαφές στίγμα Εσωτερικής Δουλειάς, Ευθύνης και Τάξης σύμφωνα με τις Παρακαταθήκες (*) του Δασκάλου μας Νικολάου Α. Μαργιωρή.
Πιο συγκεκριμένα οφείλω ευχαριστίες στην πνευματική μου μητέρα Λαμπρινή Σπ. Πολυζώη, στον αγαπητό σύζυγό της Σπύρο Πολυζώη, στην αδελφή μου Βάνα Κατσιάμπα και στην σύζυγό μου Σοφία, διότι ο καθένας με τον τρόπο του συνέβαλε στην απρόσκοπτη προσήλωσή μου για την παραγωγή της παρούσας εργασίας και μαζί με τον συγγράψαντα αυτήν ανέλαβαν και το βάρος της επιμέλειάς της.
Επίσης επιθυμώ να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στους πρόθυμους για βοήθεια και συμπαράσταση συνεργάτες - συνεκπαιδευτές και πιο συγκεκριμένα στους Σμάρω Κοσμάογλου (υπεύθυνη του Ομακοείου Αθηνών) και Δημήτρη και Κούλα Τσαπάρα (υπεύθυνων των Ομακοείων Λαμίας και Καλλιθέας, νυν Πυθαγόρειο Ομακοείο) καθώς επίσης και σε όλους τους νεότερους εκπαιδευτές, στελέχη και Ομακοεία που παλεύουν να είναι παρόντες σε ό,τι απαιτείται για την καλύτερη και συνεχή προώθηση του Έργου του Δασκάλου μας.
Ακόμα απευθύνω τις ευχαριστίες και τα συγχαρητήριά μου στα παιδιά του Δασκάλου μας, Κάλλια και Ανδρέα Μαργιωρή, για την φροντίδα τους στην συνεχή επανέκδοση του συγγραφικού Έργου Του και την τροφοδότησή μας με αυτό καθώς και όλους όσοι έσπευσαν να ενισχύσουν την νέα μου αυτή εκδοτική εργασία δίδοντας εγκαίρως την παραγγελία τους για το παρόν Εγχειρίδιο (*).
Επιπρόσθετα επιθυμώ να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και σ’ όλους τους μαθητές του Ομακοείου Τρικάλων (και του -από τον Ιανουάριο 1999 δραστηριοποιηθέντος- Ομακοείου Θεσσαλονίκης), οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια, ο καθένας με τον τρόπο του, την αυτοσυνείδησή του και τον δυναμισμό του, στηρίζουν και παρακολουθούν από κοντά κάθε δραστηριότητα που αναπτύσσω και διαμορφώνουν αργά και σταθερά την ορθή Εσωτερική Συνείδηση - Παιδεία και Συνέπεια στο Έργο.
Απόρροια αυτών των δεδομένων είναι το γεγονός πως ήδη τουλάχιστον τρεις εξ’ αυτών ξεκινήσανε από τον Οκτώβριο 1999 ανοιχτά ή κλειστά πειραματικά τμήματα Γιόγκα, Εσωτερικής Φιλοσοφίας και Θεραπευτικής στις περιοχές καταγωγής τους, ενώ παράλληλα άλλοι αναπτύσσουν μεμονωμένες δραστηριότητες προώθησης της Εσωτερικής Αγωγής.
Σ’ όλους αυτούς εύχομαι από την καρδιά μου κάθε πρόοδο και επιτυχία στις δραστηριότητες που αναπτύσσουν προς βοήθεια και εσωτερική καλλιέργεια των συνανθρώπων μας και των εαυτών μας σύμφωνα με τα πρότυπα Εκείνου.
Θεωρώ επίσης υποχρέωσή μου να ευχαριστήσω θερμά και την μεταφράστριά μου Ελένη Καλκάνη (του Συλλόγου Ελλήνων Μεταφραστών) που από καιρό έχει αναλάβει κατόπιν οδηγιών μου το ιδιαίτερα βαρύ έργο της μετάφρασης στα Αγγλικά όλων των μεταφυσικών συγγραμμάτων που εκδίδω και πρόσφατα και του Δασκάλου μας με πιστότητα και νοηματική ακρίβεια στην μεταφορά τους.
Τέλος επιθυμώ να δηλώσω για πολλοστή φορά την μόνιμη Ευγνωμοσύνη μου και τις μέγιστες και ειλικρινείς ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ προς τον Δάσκαλό μου Νικόλαο Α. Μαργιωρή (και τον Ύψιστο) για το υπέρλαμπρο, ασυμβίβαστο, φιλελεύθερο και αμιγές Πνευματικό Έργο που μας παρέδωσε και όσο με αφορά θα είμαι πάντα στις επάλξεις του ως ένας από τους ταπεινούς εργάτες Του, ο οποίος θα υπηρετεί απαρέγκλιτα (*) με γνώση, πείρα, δικαιοσύνη, εντιμότητα, ευθύτητα, ντομπροσύνη, αλήθεια, τόλμη, δράση, καυτηριασμό όπου χρειασθεί, ενότητα, αγάπη και ελευθερία μέσω των μικρών δυνάμεών μου, τις Αστείρευτες Παρακαταθήκες Του και την συν το χρόνο παρουσίασή τους προς τα έξω -βάσει και των εξωτερικών συνθηκών και αναγκών- έναντι οιουδήποτε εμποδίου, αγκύλωσης (*) ή πιθανής επιβουλής απ’ οπουδήποτε κι αν προέλθει.
Κλείνοντας δεν θα πρέπει να παραλείψω να ευχαριστήσω κάθε εν δυνάμει ή εν δράσει (χθεσινό, σημερινό ή αυριανό) «εχθρό μου» που γεμίζει το δικό του δισάκι τού κάρμα για να «ελαφρύνει εμένα», ενώ συνάμα με «ταρακουνάει» και με «κατευθύνει» σε μεγαλύτερη συνειδητοποίηση του δικού μου καθώς και των άλλων ΕΙΝΑΙ και κυρίως στην δρομολόγηση της ταχύτερης και ακριβέστερης αποτύπωσης των κρυστάλλινων ΑΠΟΨΕΩΝ και ΠΡΑΞΕΩΝ ΕΚΕΙΝΟΥ προς διαφώτιση κάθε νεότερου μέλους του Έργου Του αλλά και κάθε ανθρώπου που αναζητά με σοβαρότητα το έσω ΕΙΝΑΙ του και την ΜΙΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ.
Μαθητής Του έως το Τέλος των Καιρών
Οκτώβριος 1999
Ηλίας Λ. Κατσιάμπας
ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ
Η παρούσα εργασία προορίζεται Αποκλειστικά και μόνον για τους προχωρημένους μαθητές - στελέχη των Ομακοείων, για τους υποψήφιους εκπαιδευτές καθώς και για τους νέους που εμφανίζονται ή μέλλει να εμφανιστούν. Στην παρούσα φάση οποιαδήποτε άλλη χρήση της θεωρείται έξω από τους σκοπούς ύπαρξης και παραγωγής της.
Όσοι ενδεχόμενα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν κομμάτια απ’ αυτήν στα πλαίσια πάντα του Έργου παρακαλούνται να έρχονται σε επαφή και συνεννόηση με τον εκδοτικό οίκο (Ομακοείο Τρικάλων) και τον υπεύθυνο αυτού, καθώς επίσης να αναγράφουν τον εκδοτικό οίκο, την μελέτη και τον συγγράψαντα αυτή Ηλία Λ. Κατσιάμπα, ώστε να μπορούν όσοι εμπλέκονται με το Έργο ή έχουν σχετικό ενδιαφέρον να αναζητήσουν το Εγχειρίδιο για να πληροφορηθούν απευθείας για τα θέματα που τους αφορούν.
Επισημαίνουμε ότι κάθε περίπτωση επιλεκτικής ή περίεργης μετα-χείρισης της παρούσας εργασίας κι έξω από τα παραπάνω περιγραφόμενα σημεία, χωρίς μάλιστα να συνοδεύεται και από την έγγραφη άδεια του συγγραφέα, θα βρεθεί αντιμέτωπη με τον νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και κάθε σχετικής διάταξης εγχώριας, ευρωπαϊκής και διεθνούς που προστατεύει τα πνευματικά έργα.
ΣΥΣΤΑΣΗ
Όσοι προμηθεύονται το παρόν έργο είναι αναγκαίο να παίρνουν ταυτόχρονα και τα τρία πολυσέλιδα απομαγνητοφωνημένα Κείμενα - Μελέτες (σε συμβολική τιμή) που υπάρχουν για την Ίδρυση και τα Εγκαίνια των τριών Μητρικών Ομακοείων, πρώτα απ’ όλα των Αθηνών και κατόπιν των Λαμίας και Τρικάλων, τα οποία πραγματοποιήθηκαν κάτω από την προσωπική παρουσία, στενή καθοδήγηση, ηθική συμπαράσταση και πλήρη έγκριση του Ίδιου του Δασκάλου μας.
Αυτό κατά την ταπεινή μας γνώμη θεωρείται αυτονόητο, και άκρως απαραίτητο (εκ των ων ουκ άνευ) για όσους αργά ή γρήγορα θα κληθούν να παίξουν ή ήδη παίζουν ρόλο εκπαιδευτή, ώστε να έχουν μια στοιχειώδη και ακριβή γνώση για τα ιστορικά δρώμενα της ίδρυσης των Ομακοείων, για τους εκπροσώπους τους, τα όσα διεμείφθησαν (*), τις υποθήκες (*) που παραδόθηκαν σ’ αυτά από τον Ίδιο τον Δάσκαλο και επιπρόσθετα για να πάρουν και μια απευθείας και εις βάθος συμπληρωματική γνώση - γεύση από τον πρότυπο γραπτό δονισμό του λόγου του Δασκάλου στις εν λόγω εκδηλώσεις.... (αλλά και από τις εξαιρετικά σημαντικές αναλυτικές λεπτομέρειες και γνώσεις που εμπεριέχει)..., πράγμα εξαιρετικά χρήσιμο και επωφελές που θα πρέπει πάντα να επιδιώκεται και να ζητείται κυρίως από τους πρώτους δασκάλους - Εκπαιδευτές Του-όσο είναι εν ζωή- για μεγαλύτερη, βαθύτερη και σφαιρικότερη εσωτερική κάλυψη - πλήρωση των νεότερων εκπαιδευτών.
Ακόμη συν το χρόνο θα διατίθενται συνοδευτικά και οι απομαγνητοφωνημένες ομιλίες της Εκκίνησης ή των Εγκαινίων (εφόσον υπάρχουν ή υπάρξουν) και όλων των μεταγενέστερων Ομακοείων που ιδρύθηκαν έως σήμερα και θα ληφθεί σχετική μέριμνα να ισχύσει το ίδιο και για τα υπόλοιπα Ομακοεία που κάποια στιγμή θα ακολουθήσουν ή ήδη βρίσκονται στα σκαριά.
Σημειώνεται ότι οι απομαγνητοφωνήσεις όλου του παραπάνω υλικού (της εορτής για τα 10 χρόνια -1976-1986- από την ίδρυση του Ομακοείου Αθηνών και των Εγκαινίων των Ομακοείων Λαμίας και Τρικάλων) πραγματοποιήθηκαν από τον συγγράψαντα το παρόν Ηλία Λ. Κατσιάμπα ο οποίος παράλληλα είναι και υπεύθυνος των Ομακοείων Τρικάλων και Θεσσαλονίκης (το υλικό προέρχεται από το προσωπικό του αρχείο κασετών και βιντεοκασετών) και πέραν του ιδίου τις επιμελήθηκαν οι Σπύρος και Λαμπρινή Πολυζώη και η Βάνα Κατσιάμπα.
Τέλοςθεωρούμε ότι θα ήταν καλό η μελέτη του Εγχειριδίου (συν των τριών συνοδευτικών μελετών) να γίνει πρώτα από την αρχή έως το τέλος και κατόπιν, αφού αποκτηθεί η πρώτη εντύπωση - εικόνα, να επαναληφθεί πιο προσεκτικά για να συρραφούν με μεγαλύτερη κατανόηση όλες οι επιμέρους ενότητές του. Φυσικά κάθε νέα μελέτη του θα προσφέρει και νέους ορίζοντες αντίληψης και κατανόησης σε σχέση με όλο το Έργο του Δασκάλου καθώς και το έργο των εκπαιδευτών αλλά και κάθε συνειδητοποιημένου εσωτεριστή.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εκδόσεις 2
Σημείωση 3
Αφιέρωση 4
Ευχαριστίες 4
Θερμή Παράκληση 6
Επιμέλεια του Έργου 6
Σύσταση 7
Εισαγωγή 8
Πρόλογος 9
Διευκρίνιση 10
Η έννοια της λέξης Ομακοείο 11
Σύντομη αναφορά για το Ομακοείο του Πυθαγόρα
και τα τρία πρώτα Ομακοεία (Αθηνών, Λαμίας
και Τρικάλων) που Εγκαινίασε ο Δάσκαλος Ν. Α. Μαργιωρής12
Απαιτήσεις και προϋποθέσεις ίδρυσης νέων Ομακοείων
και ανάδειξης νέων Στελεχών 14
Δάσκαλος, δάσκαλοι, εκπαιδευτές 22
Τι σημαίνουν οι λέξεις Μύστης, Δάσκαλος, δάσκαλος,
εκπαιδευτής, στέλεχος και εκπρόσωπος ενός Ομακοείου 24
Κατηγορίες Εκπαιδευτών Εσωτερισμού 30
Γενική Εισαγωγή για τα τρία πρωτοϊδρυθέντα Ομακοεία
(Αθηνών, Λαμίας και Τρικάλων) 32
Όρια και Δικαιοδοσίες των τριών πρώτων Ομακοείων 37
Ο Ρόλος και η Ευθύνες ενός εκπαιδευτή - δασκάλου 42
Υποχρεώσεις δασκάλων και εκπαιδευτών
προς τους μαθητές τους 44
Επισημάνσεις 46
Ηγέτης και Πειθαρχία 47
Η Διδασκαλία της Εσωτερικής Φιλοσοφίας
(Ελεύθερες Ομιλίες και Σεμινάρια) 48
Η Διδασκαλία της Κρίγια Γιόγκα 49
Η Διδασκαλία της Ατμοϋγροποίησης 54
Η Διδασκαλία της Ράτζα Γιόγκα 55
Ο ρόλος και η ανέλιξη ενός μαθητή 58
Η σχέση μαθητή και δασκάλου 60
Η αμοιβή ως μέσο εσωτερικών υπηρεσιών 62
Εξωτερική και Εσωτερική Τάξη = Θεία Τάξη -
Ομοτράπεζοι του εκάστοτε δασκάλου 69
Διαμόρφωση και «Καλλωπισμός» των χώρων
που βρίσκονται οι έδρες των Ομακοείων 73
Σχολές σε λειτουργία των Ομακοείων Αθηνών,
Λαμίας και Τρικάλων 76
Καθαγίαση Ομακοείων με ή χωρίς την ύπαρξη Εγκαινίων 80
Διεξαγωγή Καθαγίασης νέων Ομακοείων από τους
δασκάλους που υπάγονται οι υπεύθυνοι αυτών 83
Ο Ιδιαίτερος Κύκλος κάθε Ομακοείου 84
Αδελφότητες - Τάγματα - Οργανώσεις 88
Όνειρα, Εμπνεύσεις, Εκστάσεις - Ελλάμψεις,
Διαίσθηση, Διόραση, Ενόραση, Σαμάντι 89
Οι Εσωτερικές Εορτές του Δασκάλου και των τριών
πρώτων Ομακοείων Του 94
Υπομνήσεις και Συμβουλές 96
Οι τελευταίες ημέρες του Δασκάλου 97
Απομάκρυνση από Δημόσιες Προβολές και αντιπαραθέσεις
στα ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας) 100
Δωρεές σε δασκάλους από μαθητές και ξένους για ενίσχυση
των Εκδόσεων και Διεύρυνση του Έργου 108
Εξωτερική και εσωτερική δόξα 109
Διαβάθμιση των 103 δονήσεων - παραλλαγών των ψυχών 110
Ομοιότητες και Διαφορές μεταξύ των δασκάλων
και των Δράσεών τους 112
Η παρέλευση της εποχής της φυσικής παρουσίας και της
«προσωπικής ευθύνης» του Δασκάλου Ν. Α. Μαργιωρή 115
Διαπιστώσεις 116
Το Εσωτερικό Μεγαλείο του Δασκάλου 119
Ο Γραπτός υπερ-Άθλος της Μεταφυσικής του Δασκάλου
& τα «μαργαριτάρια» των ορθολογιστών 119
Στοιχειώδης Αναγνώριση και ευγνωμοσύνη
στους προσφέροντες ανιδιοτελώς στο Έργο 125
Τι είναι ένας Αληθινός Μεταφυσικός δάσκαλος 127
Η Κοιλάδα των Ρόδων - ο Τρίτος Ελληνικός Πολιτισμός
= Παγκόσμιος Εσωτερικός Πολιτισμός 128
Συνοπτικό Ιστορικό και Δράση του Συλλόγου «Οι Ευσεβείς
Προσκυνητές του Ακτίστου Φωτός - Ο Άγιος Πατάπιος» 129
Η Οικία του Δασκάλου - Η Αποθήκη όπου φυλούσε τα
συγγραφέντα βιβλία του & η Ίδρυση του Ομακοείου Αθηνών 134
Η Τεκτονική Ιδιότητα και Δράση του Δασκάλου 135
Πρώτη Παρουσίαση μερικών από τα Σημαντικότερα
Παράσημα του Δασκάλου Ν. Α. Μαργιωρή
& Προτάσεις για την Προώθηση του Έργου Του 141
Σέβας και Αναγνώριση προς τον Δάσκαλο αλλά
και κάθε δάσκαλο από τους μαθητές του 144
Κατάλογος Έκδοσης πλέον των 145 Συγγραμμάτων
του Δασκάλου Νικολάου Α. Μαργιωρή από το 1970 - 1993 145
Εκδόσεις μαθητών του Δασκάλου 150
Πρώτη παρουσίαση του Δασκάλου & του Έργου Του
στο Μεταφυσικό Περιοδικό «Άβατον» 151
Το πρώτο Εσωτερικό Βιογραφικό Σημείωμα
για τον Δάσκαλο Νικόλαο Α. Μαργιωρή
(Το 30ήμερο Σαμάντι - Θέωση του Δασκάλου) 158
Επίλογος 163
Το Εγχειρίδιο ως απαραίτητος Οδηγός
και όχι Δάσκαλος ή δάσκαλος 164
Παρατηρήσεις 165
Επιλογικό Σημείωμα 167
Ερμηνεία άγνωστων λέξεων 168
Εισαγωγή στο φωτογραφικό υλικό 173
Περιεχόμενα 201